måndag 31 maj 2010

Vitt bröllop





J och M gifte sig – vigsel och partaj på Hills Country Club. Vigsel (borgerlig förstås...) utomhus, fint väder... K spelade Eldkvarns Fulla för kärlekens skull. Många snygga människor, vita tänder och mycket tatueringar. Dock inga tribaler till min och Tatuerare Ps stora besvikelse. Roliga och kreativa tal – lärde mig ett nytt ord: knulltejp, det är såndär solfilm som monteras på bilrutor bl.a. – och en fantastiskt god middag, förrätt: Sparris, västerbottenpaj och löjrom. Huvudrätt: Grillat, oxfilé och kyckling. Till detta goda sallader, bönor, bea och grillade rotfrukter. Jättegott! Mycket rött förstås! Desserten vet jag inte riktigt vad det var – jordgubbar på toppen iallafall... Avec, jag tog inget kaffe. Brudvals till The Cults Fire Woman, känns lite uppiggande... Kvällen forsatte i baren med mycket rosé och hårdrock. Någon utomsocknes önskade Cara Mia men blev utbuad... Många kul människor var det. Startade ett band med K framåt småtimmarna, har ej bestämt första repet ännu... Åkte mongotaxi hem, jag och M ensamma i en minibuss med plats för typ12 pers... Aprolig kväll, trots att det var på en golfklubb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar