måndag 5 november 2012

The Frantic Four

Alltså Status Quos originaluppsättning förutom Rick Parfitt och Francis Rossi, basisten Alan Lancaster och trummisen John Coghlan kommer att återförenas för 5 st spelningar i England i mars 2013. Fränt! Antar att biljetterna är slut redan... Såg dem själv första gången för snart 37 år sedan på Scandinavium... Vi hade biljetter till parkett – jag och min 2 år äldre kusin, på den tiden stod det stolar uppradade på hela parkettområdet. Det tyckte inte parkettpubliken om (läs: burdus alkoholpåverkad motorburen ungdom i jeansuniform...) som helt sonika kastade alla stolar i en enda stor hög så det blev utrymme att dansa... fick en stol kastad i ryggen som rev upp ett stort hål i min svarta täckjacka. Stor upplevelse att som 11-åring gå själv på denna typ av aktivitet... Hade nog inte skickat iväg min 11-åring på konsert själv idag... fast kanske på Status ändå... Såg dem igen 1988 på Scandinavium... på Rick Parfitts 40-årsdag! Lyckades då ta mig in i logen och hälsa på dem senare stod jag och halsade whisky ihop med Rick ute vid deras turnébuss just för att fira Ricks födelsedag minns att vi sjöng ”... He is a jolly good fellow!” Såg dem ihop med min kusin nån gång på slutet av 90-talet som nån form av revival...  (Get down deeper and down...)

4 kommentarer:

  1. Boogierock rules?
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera
  2. Fan va grymt! Har aldrig sett Status tyvärr. Men på 80 och 90 talet var det väl lite för mycket dansband över dom. Hur låter dom idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen som ett dansband med Marshallstackarna uppvridna till 4... Kanske rockar de till lite inför återföreningen?
      / S I L V E R B O Y

      Radera