tisdag 24 augusti 2010

Piece of cake

SVT har gjort det väldigt lätt för de medborgare som, om möjligt, är lite osäkra på vilket parti de skall rösta på i det stundande valet. Valkompassen heter hjälpen och den finns på svt.se. Man går in på sidan och svarar på 50 frågor och sedan matchas dina svar mot alla partierna (riksdagspartierna + SD, PP och Fi). Enkelt tänkte jag och gjorde testet... Matchningen talar om hur stor procent av mina svar som stämmer överens med respektive partis svar... Här kommer min topp 5:
  • Folkpartiet 54%
  • Kristdemokraterna 52%
  • Miljöpartiet 52%
  • Moderaterna 51%
  • Socialdemokraterna 49%
Strax efter på lista kommer Fi, PP och SD. Tack SVT för att ni gjort det så enkelt, nu vet jag precis... (Bilden har nästan inget med texten att göra men jag tycker att den är fin på nåt sätt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar