söndag 27 november 2011

Triple Cheese en flopp

Har det senaste halvåret, eller så, tänkt testa Max Triple Cheese. Det har inte blivit så. Finns ju bara 2 ställen i götet och de ligger inte direkt centralt belägna eller på smarta ställen. Men i dag råkade vi passera Nya Gamla Ullevi (eller är det Gamla Nya Ullevi?) vid lunchtid. Yes! Triple Cheese here we go! Förväntningen är stor. Det börjar med förvirring... Hur funkar köerna? Vi ställer oss bakom en familj och väntar på vår tur... det tar ett tag. När de äntligen fått sin mat. Tittar bruden bakom disken på oss och säger: – Alltså, kön går så! M härsknar till lite och säger med myndig röst: Du har ju sett att vi stått här i 10 minuter, så du får ta oss nu! Okej då! M beställer en Triple Cheesemeny, C beställer en Chickenburger och lökringar. Jag beställer bara en Triple Cheeseburgare och vatten. Bruden printar ut kvittot/komihåglappen och lägger den på vår bricka och går iväg. Hon kommer tillbaka 4 gånger och tittar på lappen – utan att ha med sig något! C och jag går och sätter oss, efter en stund kommer M med våra burgare. Vi börjar käka... Smakar sådär! Ingen direkt smak på köttet – som ser skrämmande ljust ut för att vara nötkött – lite Sibyllakänsla typ. Inte alls äckligt men ingen smaksensation heller... Efter att ha möölat i mig typ 2/3 av min hammare så frågar M: – Tog du inte Triple Cheese? Du har sesamfrön på ditt bröd, du har inget friscobröd! Smakar på Ms burgare... smakar inte som min... Kollar på kvittot... veest serrö, jag har fått en helt annan burgare – förpackad i likadan låda... Kollar mot kassan, fullständig kaos folk står och dräller i stora klungor utan mening eller mål... orkar helt enkelt inte gå fram och klaga... C tycker att lokalen känns omysig... Jag kommer nog aldrig att testa Triple Cheese! (Även om jag inte gillar lokalen så bra får ni hålla med om att...)

3 kommentarer:

  1. Passerar en Max på vägen hem från jobbet. Jag får slinka in och testa en trippel c. Rapport kommer

    SvaraRadera
  2. Smakar diskvatten.

    SvaraRadera
  3. Diskvatten var det... Skriver upp det i min bok och väljer att stödja det internationella monopolkapitalet istället...
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera