fredag 16 december 2011

Mamma & Plura




Som sig bör firar vi mammas födelsedag på Bon för att sedan kolla in Plura och Carla med Eldkvarn. Bon är ett ganska skönt brasserie... snyggt mallat av Stylt. Fullsatt klockan fem. De har lyckats typ! M+P och AC på plats när jag anländer, ett glas bubbel och stressen släpper så sakteliga... M dyker upp och vi beställer; lite charkuterier till bubblet... Jag beställer sichuanstekt ankbröst med nån hoisin-sås på spetzle-bädd och en passionsfruktsalsa... Helt ok! Till detta dricks nåra flarror Mont Gras. Efter avslutad måltid promeneras det till Lorensbergsteatern och Eldkvarn. Köper nåra öl som jag blir tvungen att ”smuggla” in i konsertlokalen. Man blir nog aldrig för gammal för att smuggla in alkohol dit det inte är tillåtet! Sittande konsert... känns sådär! Hade funkat på David Eugene Edwards men annars vill man nog stå... Carla och Plura drar igång! Känns tajt – fast de har ju lirat ihop i nåra år så faan trot... Dåligt ljud som vanligt i denna lokalen. Plura känns på g, snackar och skojar mellan låtarna. Carla får dra på i nåra låtar... fast de kunde gärna dragit upp volymen... Carla får även sjunga sin ”Konfetti-regn”. Som vanligt saknar jag låtar från deras bästa platta, Utanför Lagen. Härligt med svensk gubbrock ändå! Men som sagt, sittande publik är inte roligt... Syns nästa år! (... jag sjöng i stans bästa band, jag och min bror, Gunnar och Kjella...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar