måndag 21 maj 2012

Monkeybar & Crêpes


Efter några timmar på Stearin med en massa människor – människor som byttes ut under tiden – så är det dax att tänka på refrängen och dra ut till förorten. Går förbi Crêperiet och blir lite nostalgisk. Varken M eller jag är speciellt hungriga men vi går dit iallafall... Jamshid som äger stället hälsar och säger att det är roligt att se mig fast det är väl 15 år sedan säger han... öh ja öhh... Jag var nog här en gång för 2 år sedan tror jag... Vi beställer... jag, som alltid en crêpe med blue cheese, vitlök och spenat och M samma men utan spenat... Riktigt gott... och svullit säkert! Längre upp på Linnégatan dyker Hello Monkey upp! Vi tar ett moget beslut att hoppa in på Monkeybar och ta en Thai-Mojito for the road. De är riktigt bra idag... snackar lite med barsnubben som berättar att de kokar ihop sockerlagen med chili för att få den rätta chilismaken... Sprit, is och koriander... Sitter som en fläskläpp! Bredvid i baren sitter en annan bartender – Jonaz – som jag (och flera till...) gjorde en drinkbok ihop med för några år sedan. Vi pratar lite om en eventuell uppföljare och om ett nytt – än så länge hemligt – projekt... Vi har druckit ur, tackar för oss och går ut på Linnégatan och visslar till oss en droska...  (Thank God the tiki bar is open, Thank God the tiki torch still shines...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar