måndag 4 juli 2011

Chili mania


Tog en på-väg-till-jobbet-espresso hos Jonas på Proviant härom morgonen. Han berättade bland annat att; – på fredagar serverar jag chili till lunch... I fredags stod jag där, fick min chili och gled upp till takterrassen för att inmundiga. Jonas serverar med nån form av matvete, tror jag... Riktigt bra kan jag berätta, rejäl styrka, trådigt kött som fallit isär... – bara högrev, chili och öl berättar Jonas. M hade redan beställt chili till lördag kväll, så lite inspirerad av lunchen tjackade jag upp mig på lite dryg 1,5 kg högrev. Fräser upp och blandar med diverse chilisorter och pulver, vitlök, salt. Jag använder vin istället för öl och spetsar med en skvätt Tequila. En bit mörk choklad och lite muscovadosocker glider oxå i, lite snyggt. Serverar med Pico de gallo och hemgjorda tortillas. Fick med beröm godkänt. Jonas chili och min chili smakade påfallande lika... Min var något starkare... (bilden är från dagen efter när jag äter rester, då med sallad, M & C åt makrill... ville inte ha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar