torsdag 7 juli 2011

Puta’s fever


Barnledig vecka... M och jag har dejt på Puta Madre. Ett riktigt skönt ställe... cool inredning, snygga utemöbler, vackert porslin, personalen är coolt klädda, snygg och genomtänkt dryckesmeny (som en tidning...), spännande meny... Mamman och pappan som gör tårtor. Hela konceptet är väl genomtänkt... nästan! Vi tar in lite rosé och beställer, varsin ceviche och varsin tacos. Min ceviche är en lime-, chili- och serranomarinerad havsabbore med fikon koriander och rödlök. Tacosen heter Carne Asada. Beställer även in en friterad tortillarulle fylld med chipotlekryddad kyckling och toppad med bl.a. mexikansk färskost. Allt låter ju jättegott, men det lyfter aldrig. Av alla de goda ingredienserna så smakar det nästan ingenting. Jag förväntar mig massa spännande smaker... Vill verkligen att det skall vara gott – en smakupplevelse! Allt annat är ju så himla bra och genomtänkt... men det smakar inte nått (nästan). Som hissmusik eller som någon sa ”som en acetonfläck – lämnar inga som helst avtryck”. Inte ens deras snygga salsor, en chipotle och en koriander (tror jag...) hjälper upp... Detta är mitt 3:e besök och jag känner likadant... Jättesynd för jag gillar verkligen stället, deras härliga lite dekadenta miljö. Hoppas att köket shejpar upp sig... (en skön låt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar