torsdag 20 januari 2011

Majorna

Efter kundmötet letar jag mig ner i Majorna, till Café Zenit för lunch. Första gången jag var här insåg jag att det var en gammal ”lumparkompis” Lasse som öppnat stället... Vet inte när det var, kanske nån gång i början av 90-talet. Han sålde och nu vet jag inte vilken ägare i ordningen som driver stället... Åker hit då och då för att äta deras cous-cous... oftast med både kyckling och feta. Mynta-yoghurt därtill... Det är nått speciellt med den, kanske är det ingefäran som gör det? Dock tycker jag att den blivit sämre med åren... Men det är ett skönt ställe att hänga på. Framförallt om man är där efter lunchrusningen, käkar lite och läser nån Stockholmstidning... Lite sunkigt kanske... 65:- för maten – helt ok! (Ground Control to Majorna...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar