onsdag 12 oktober 2011

2 steg från Håkan

Som riksdagsledamot så har man tydligen rätt till övernattnings-
lägenhet (el. dubbelt boende...) om man bor utanför cirkeln på kartan (mer än 50 km från Riksdagshuset?). Det finns nog många ”vanliga människor” som pendlar längre sträckor än det varje dag, tänker jag... Jobbade själv i sthlm under 2 år i slutet av 90-talet. Kommer ihåg att det blev en jättekoll från Skatteverket när jag drog av för dubbelt boende i min deklaration... lönespecar, arbetsgivarintyg, intyg att jag bodde själv i lägenheten mm. allt skulle in till skatteverket. Då var man inte riktigt säker på att jag verkligen bodde i sthlm under veckorna – min arbetstid var ju ”bara” mellan 8.30–17.00... Eftersom man inte lyfte 150 lakan (lök, långsjalar, bruningar, tusingar, grich...) i månaden, som Håkan gör så var det där avdraget för dubbelt boende välkommet... Tror att jag fick dra av lite för några hemresor men det var inte snack om fria hemresor som för Håkan. En del fria luncher och middagar blev det förstås – men det där vet Håkan säker mer om. Skatteverket var oxå snälla att upplysa mig om att jag kanske borde flytta mitt permanentboende till sthlm om jag nu skulle jobba där! Tack för tipset! Det är lätt att bli för stor... Alltid 2 steg från Håkan...
(Queen har uttryckt det hela så här...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar