söndag 30 oktober 2011

Down Memory Lane


Tog en sväng i skogen... skulle ha lite ene-kvistar. Tog en titt efter Ms Bottega-glajjor som hon tappade för nåra månader sedan. Hittade dem inte – för mycket löv... Blev lite nostalgisk och fortsatte till Ambjörn-
hagen och vår gamla tomt – huset är rivet sedan typ 30 år och tomten är igenväxt. Som av en händelse så stöter jag ihop med min gamla vän M och hans familj som är nere från sthlm över helgen. Vi var grannar då och lekte typ varje dag... Vi leker fortfarande, fast inte varje dag! Väl inne på den gamla tomten, som på den tiden var ett litet paradis, letar jag upp mitt favvoträd där jag klättrade, byggde kojjor hade slänggunga mm. Här slog min syster till vår granne Glenn med en hammare... Många roliga minnen...

4 kommentarer:

  1. Haha. Glenn ja - undrar vart han tog vägen....

    SvaraRadera
  2. Gamle Glenn, tror han bodde i Lindome då...
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera
  3. minns jag en extremt brant backe till höger på väg upp till er? svart som i black metal där man med dödsförakt kastade sig ut i snömodden på de oranga miniskidorna. några "piero-gros-svängar" senare korsade man mållinjen i diket? piero gros var coolast för han körde alltid barhuvad!

    /Beda

    SvaraRadera
  4. Och han gjorde alltid korstecken innan han startade... fränt!
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera