tisdag 30 november 2010

Söndagsmiddag

Efter bion var det läge att käka middag. Vi var sugna på Thai, fräscht och starkt! Inget jolmigt med kokosmjölk... Jag hade käkat lunch på Moon Thai Kitchen nån gång i somras och var inte så positivt inställd till stället... jolmig kokosmjölk typ... M hade dock fått tips av en kund att det var riktigt bra på kvällstid... Inredningsmässigt är det en ”rip-off” på Koh Phangan på söder i Sthlm – ett ställe som jag frekventerade mycket under min sejour i huvudstaden – och om jag inte är felunderrättad så har snubben som startade Koh Phangan varit inblandad på nått sätt i Moon Thai Kitchen... Menyn är indelad i: Cheap, Not so Cheap och A bit expensive... kul! Styrkan på maten redovisas som; Falang style (markeras inte), Backpacker style (markeras med halvmåne) och Thai style (markeras med helmåne) där Thai style är den starkaste... Själv valde jag Laab Gai: stark och syrlig! fräst hackad kycklingfilé med lime, chilli, vitlök, citrongräs, färsk koriander, holybasil och rostat ris. Riktigt bra! Stark som djävulen – Thai style förstås! Svetten rann kan jag säga, små rännilar från hårbotten ner i pannan. En skön ”pundarkänsla” lixom; det är så starkt att det gör ont att äta men man måste ha mer för att det är så fantastiskt gott... Kan klart rekomendera stället – dock inte lunchen... Komplett med kärleksbås och allt! (Thaan Hay Aroy...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar