torsdag 11 mars 2010

Maten mitt på dagen


Alltså lunchen... Idag blev det Harlem (Cous-Cous) på Deli & Coffe, äter nästa en gång i veckan här. Stående vid fönsterbordet längst in. Kul att titta ut och bara se benen på människor som går förbi (ligger alltså en halvtrappa ned från gatan...) 65:- schysst snabbkäk. Viktigt att ösa på rejält med Sriracha. Helst skall man vara lite svettig i hårbotten efteråt...
Häromdagen bjöd jag min vackra fru M på lunch hos Manfreds – lite dyrare lite bättre... Jag åt Gulasch och M åt Pigghamskinka med köttkorv senap och mos. Tillsammans kom vi fram till att jag tog vinstlotten. (Äter helst inte fläskkött hur som helst, dock med vissa undantag... ) 105 kronor. Som alltid gott och prisvärt, god sallad med ”tyskedessingen”...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar