fredag 12 mars 2010

Torsdagsvinare

Var på butiksinvigning igår, Mouche flyttar till större lokaler och öppnar en herr avdelning oxå – kul... Mauro Grifoni, Dondup, Moma kan man bl.a. hitta i hyllorna. Köper med Yakiniku från Sushi Yama (se tidigare inlägg: Yakiniku) Till detta kändes det helt naturligt att knäppa upp nåra vinare; valet föll på Windsor Sonoma Alexander Valley Cabernet Sauvignon (14.5%) 129:- (2406) resp. Windsor Private Reserve Zinfandel (14%) 99:- (6289), båda rätt stöddiga viner – som min pappa brukar säga – fruktiga med fatkaraktär smak av vanilj och mörka bär... Trevliga bekanskaper... Som stort fan av Prins Charles så känns ju namnet Windsor helt rätt... Tog en flukt på Mauro och Plura, man blir glad... Mauro kör en ny imitation: Ernst-Hugo... svinbra! Risken är stor att mina vänner Herr A och Herr P nu kommer att tracka mig för att jag hissar Mauro. Detta på grund av en incident som ägde rum på Götgatan nån gång på tidigt 90-tal...

2 kommentarer:

  1. Begreppet "incident" är verkligen att förminska den episka storheten i det skådespel som utspelade sig en sen kväll på toppen av Götgatsbacken. /Herr P

    SvaraRadera
  2. Mauro är ju en kille som faktiskt inte alls längre påminner om en viss A-zon.
    Befinner mig på annan ort och har blivit tvungen att låta banda mauro och pluras nästa baföratt det är så bra.

    SvaraRadera