onsdag 16 mars 2011

Amerikabaren

Har sprungit på Styrbjörn nåra gånger sedan Mahogny-tiden, och lovat att jag skall komma förbi hans ställe – Amerikabaren. Det ligger lite ”off” för mig men idag hade jag vägarna förbi vid lunchtid. Dagens lunch var Bouef Bourguignon och torsk med vitvinsås. Stället är riktigt coolt med en snygg bar utefter ena sidan... På fredagar kör de livejazz... Åter till lunchen... Jag valde Bouef Bourguignon, glömde för ett ögonblick att jag skulle hem och lag ragu på oxsvans... Grytan var riktig god, rejäla köttbitar och god smak. Till detta en potatispuré och innan en riktigt fräsch salldsbuffé på bardisken. Riktig vinegrette ett plus. 95 pengar. Prisvärt och skön stämning... Ta en sväng dit och testa! (...Maria Marushka du mörka mö på Reval American bar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar