fredag 15 april 2011

Columbi ägg

Reklambranschen har haft sin årliga rövslickarfest... Och som vanligt, det som från början ser ut som en omöjlighet blir ganska trivialt när man ser lösningen... Efter en snabb titt i morgontidningen ser jag att t.ex. juryn i kategorin design har belönat, minst tre av, sina egna bidrag – härligt! Hemtex känns ju lite underligt men... tycke och smak! En ICA-film blir oxå belönad, för vilken gång i ordningen vet jag inte! Visst, de där filmerna är riktigt bra (nästa alltid)... Men lek med tanken att t.ex. ABBA skulle ha vunnit Eurovision Song Contest en sådär 5–6 gånger. Med samma låt: Waterloo! Fast för varje år så ändrar de lite i texten, kanske lägger in ett nytt break eller ett annorlunda solo. Ändrar instrumenteringen något. Samma låt fast lite annorlunda... Samma reklamfilm fast i ny tappning! Grattis! (dax att plocka fram kopplet...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar