torsdag 14 april 2011

Så gör man väl inte Bliss?

Har ibland lite svårt att bestämma lunchställe... händer att det blir en långpromenad runt stan neggandes alla lunchmenyer... Surfade runt lite innan lunch idag och såg att Bliss serverade svamprisotto – passade bra! Promenerade dit och beställde... Bliss är ju inte kända för att servera bautaportioner, vilket ibland kan vara rätt skönt... men detta var nästan löjligt... nåra skedar risotto utkletad på en STOR vit tallrik, kändes som att det fattades något, – faan va lite tänker jag! Mycket riktigt, när ägaren serverar mig tallriken, innan han ens ställer ned den på bordet säger han: – säg till om du vill ha mer! Så gör man väl inte? Om han inser att det är lite för lite på tallriken så går han väl tillbaka till köket och fixar det, eller? Några minuter senare får mina bordsgrannar in sina beställningar som är mer Bliss-normala! Hade jag varit lite snabbare skulle jag förstås bett honom med en gång att: gör om gör rätt! Risotton var hyfsat krämig, ok smak men för mycket salt... Inte värt 85 spänn idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar