torsdag 28 oktober 2010

Dussa

Kamrat M på Solsidan skrev på ansiktsboken om ritualer efter att ha duschat... Vår gympamajje i högstadiet, Leif Erlandsson, lärde oss att och man torkar bort vattnet från kroppen med handen först så försvinner 90% av vattnet och handduken blir mindre våt... Känns lite redigt och pott-tränat kanske men jag gör det alltidh, på nåt vis så sitter det kvar och det funkar... Sedan vet jag inte om Leif hade nåra veteskapliga bevis för att just 90% försvinner... Men ändå. När jag ser någon annan som använder sig av denna teknik tänker jag att: –ahh han/hon har nog oxå haft Leif i gympa! Hur tänker Herr P i denna fråga, nått som känns igen? (A little crowed as we're singing in the shower tonight)

6 kommentarer:

  1. Minns inte att jag fick del av dessa värdefulla ord av visdom (och då hade jag ändå Leif som klassföreståndare). Var väl antagligen därför jag nyligen utan tvekan pyntade alldeles för dyrt för en designad handdukstork.

    Däremot minns jag att Leif envisades med att använda den uråldriga dykstilen när vi hoppade höjdhopp. Vi kids gjorde som Dick Fosbury. Floppade.

    SvaraRadera
  2. Biologilärare Josefsson berättade däremot att en genomsnittlig utlösning (han kan eventuellt ha använt ordet sädestömning) innebar en volym om cirka 2 msk.

    En obegriplig siffra då, när resultatet av de idoga vetenskapliga ansträngningarna mest blev luft. Även i vuxen ålder har jag svårt att få till empiriska belägg för magister Josefssons påstående.

    SvaraRadera
  3. Tror nog att magister Josefsson höll på sig och sparade... Ev. käkade han mycket råa ägg-gulor oxå...

    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera
  4. Avhållsamhet räcker inte, jag har provat. Råa äggulor kan vara förklaringen. Återkommer...

    SvaraRadera
  5. Råa äggulor hjälpte inte heller.

    SvaraRadera
  6. 19 minuter känns lite kort tid för att ägg-gulan skall hinna göra jobbet lixom...
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera