Sedan ett tag tillbaka är Victoria Beckham anställd som Creative Design Executive på Range Rover. Känns tyvärr som ett ganska tidstypiskt grepp att ta av osäkra och svajiga marketingmänniskor i stora bolag. – Degen måste in annars förlorar VI våra jobb! Kändisskap går före kunskap och känsla... Victoria må vara ”the Brain” i familjen Beckham – vilket kanske inte säger så mycket – men hon har säkert lite känsla för feeling... det finns tusentals duktiga människor som är bättre lämpade för uppgiften men som inte har kändisskapet... Självfallet är det ett genomtänkt PR-trick... men ändå. (fame before knowledge typ!) Blir bara så fantastiskt trött på hela Fame/Celebrity-grejen: det är kändisar hit och dit, lagar mat i tv, blir kontaktade av bokförlag för att skriva sina memoarer (när de är 22), gör reklam för prylar, sitter i tv-soffor. Men har inget att säga! De är bara intresserade av att hålla sin kändislågan brinnande... Och vi köper skiten, hur känns det då? (Fame, what you like is in the limo...)
tisdag 26 oktober 2010
Fame... what’s your name?
Etiketter:
arga gubben,
bad taste,
bil,
design,
engelsk överklass,
i sverige i dag i verkligheten,
reklam,
äckligt
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar