söndag 15 januari 2012

Dubbel Dubbel





M har varit där typ 15 gånger eller nått... Jag, ingen. Eftersom det är ”min” kväll så bestämmer jag att vi skall gå dit. Ingen bordsbokning och barnen skall med... Vi glider in vid 17.30-rycket, fullsatt! Vi är 2:a på listan. Hänger i baren, tar lite bubbel... man kan välja mellan fulbubbel och finbubbel. Gissa vad vi väljer? På bardisken står det små tacky porslinsfigurer, t.ex. en liten hund som fått en fitta ditmodellerad i sitt ansiktet... najs art! Vi får vårt bord efter en halvtimma. Bojsen beställer biffdumplings och koreansk gurksallad. M och jag beställer setmenyn Shandong (lite mer än dumplings för två), först in är en ank-bun. Riktigt god. Känns nästan som man sitter på Momofuku i N.Y. Fast David Chang har gurka på sina buns – tillför lixom en krispig textur... Bullen följs av diverse dumplings/wontons; biff, lamm, fläsk och vego... Lite olika sallader – rå potatissallad t.ex. och doppsåser. Vi dricker Grüner Veltliner och Zinlandel (Painter Bridge). Servicen är ok. En lite skön restaurang, mycket folk men ingen Per Hagman i baren. Jag kommer tillbax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar