torsdag 26 januari 2012

Stickan kilar vidare

För några dagar sedan hittades Stig Vig (Per Odeltorp) död i sin lägenhet. Det var hans brolla – Lennart, aka Tage Salvadore Dirty, som hittade honom. Dag Vag var ett favvoband under tidigt 80-tal. Vet inte riktigt hur många gånger jag sett dem, men många gånger blir det... alltid ihop med B, W, J, M, A, A, S och nåra till. Vi ville, varje gång, att de skulle spela Idioterna... men jag tror att vi bara fick hör den en gång live... Nån gång i slutet av 80-talet var jag och B och kollade på en återförening. Ett svängigt band med många fräna låtar, Några favoriter är; Dimma, Idioterna, Snorbloos, Tjockhult, Fattiga & Rika, Törst, Musik, Samma sak, Lång väg, Tom, IID och (Ge) Bullen (ett ben)... Vi kommer att minnas honom som på bilden ovan; med Malmbergsjulle och målad Groucho-muche... R.I.P. Stickan! (Då kom Hardy Åström och han sa: Hoppa in!, Han börja köra men nånting var skumt, För ratten satt hos mej och det kändes dumt, Sen körde jag och då satt allting rätt, Men jag växla lika illa som en säck tvätt...) (Varför hamna ni där? Jo, vi köpte lite puff att röka, Men sånt går inte för sej menar Moder Svea...)

2 kommentarer:

  1. jag var i en tunnel å satt och körde lastbil
    när det börja ljusna då var jag i en hoppfil
    jag flög genom luften med ett stilla suuuus
    och landade faktiskt i mitt eget hus
    där va massor av folk och en jättestor fest
    bara jag som inte var gäst
    ingen såg mig men jag såg allt
    och där satt dom och dom drack malt!
    stod där och titta tills allting tog sluuut
    och mina grejer dom kastades ut
    sen tog dom min lastbil och drog sin kos
    å kvar stod jag som en ensam matros

    vad är dröm och vad är ....

    jäklar vad bra dom va!!

    /Beda

    SvaraRadera
  2. Ja visst! När var det vi var och kollade på dem – återföreningen! Vi laddade med vin i min lägenhet på Vågmästarplatsen innan...
    / S I L V E R B O Y

    SvaraRadera